Logistics Specialist [Norway]


 

Job Description

Thermo Fisher Scientific Inc. is the world leader in serving science, with a mission to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Whether our customers are accelerating life sciences research, solving complex analytical challenges, improving patient diagnostics and therapies or increasing productivity in their laboratories, we are here to support them. Our global team of more than 130,000 colleagues delivers an unrivaled combination of innovative technologies, purchasing convenience and pharmaceutical services through our industry-leading brands, including Thermo Scientific, Applied Biosystems, Invitrogen, Fisher Scientific, Unity Lab Services and Patheon. For more information, please visit www.thermofisher.com.

About Norway

Thermo Fisher Scientific Norway, previously known as Life Technologies, produces and develops Dynabeads that are used in several billion diagnostic tests worldwide. It is a critical component in one of the most promising cancer treatments and is an industry standard in sample preparation products in the research market. The beads are world famous for their unique specifications and manufacturing process, which allow use of beads in advanced life science applications.

When you’re part of Thermo Fisher Scientific, you’ll do challenging work, and be part of a team that values performance, quality and innovation. As part of a successful, growing global organization you will be encouraged to perform at your best. With revenues of $40 billion and the largest investment in R&D in the industry, we give our people the resources and opportunities to make significant contributions to the world. Thermo Fisher Scientific in Norway was rated top 3 Great Place to Work in 2021, and winner of the Research Council's innovation award, Norwegian Tech Award and of "Norway's Smartest Industrial Company" in 2018.

Logistics Specialist

12 måneders kontrakt

Arbeidsbeskrivelse

Vi søker en dyktig person til en midlertidig og utfordrende stilling i logistikkavdelingen vår. Avdelingen består pr i dag av 13 ansatte. Vi har ansvaret for innkjøp av råvarer, lagring og distribusjon av varer til våre kunder og søsterselskap.

Oppgaver:

  • Motta, koordinere og effektuere ordre fra de største kundene våre, herunder
  • Oppdatering og vedlikehold av kundeordreoversikt
  • Samkjøring av ordre med produkt planlegger og forecast-ansvarlig samt BDM’s (Business Development Manager) og markedsavdelingene
  • Effektuere utsendelse av vareprøver, markedsmateriell o.l
  • Planlegge, bestille og følge opp transport
  • Kontering av fraktbilag
  • Oppdatere eksportdeklarasjoner i samarbeid med kvalitetsavdelingen
  • Bistå med og følge opp klagesaker, endringskontroller, avvik og prosedyrer innenfor ansvarsområdet
  • Bistå i varierte kundehenvendelser

Du:

  • er serviceinnstilt
  • trives med å ha kontakt med mennesker, både kunder og kolleger
  • er selvstendig og ansvarsfull
  • jobber nøyaktig og strukturert
  • har evne til å få ting unna i en hektisk arbeidshverdag
  • har god muntlig og skriftlig engelsk fremstillingsevne

Det er et krav at du minimum har videregående skole, og ønskelig med en eventuell spesialisering innenfor salg/markedsføring og/eller logistikk.

$ads={2}


 

.

$ads={1}

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال